7.mars – snø, snø, snø og Cola

Dagen startet som vanlig med fyring i ovnen, kaffe og grøt. Dette var siste frokosten i selvbetjent hytte.

Ute hadde det snødd en del og mer skulle komme i løpet av dagen. Frøya slapp derfor ikke unna snødrakten sin i dag heller. Potesokkerne jeg hadde sydd på Jammerdalsbu holdt fint, men det gjorde derimot ikke sportsteipen som skulle holde de på plass. Da var det bare å tenke nytt og jeg endte opp med å smøre kuldekremen min på potene til Frøya, noe som skulle vise seg å fungere helt utmerket.

Jeg gikk fra Djupslia ca. kvart over otte. Turen skulle gå til Hornsjø, 2,5 mil. De første kilometerne gikk greit til tross for snøen. Terrenget var slakt og lettgått, det var litt snø i luften og litt vind.

Men så begynte det å snø ganske kraftig. Fjellpulken ble fort til snøpulken og det ble tråere å tråkke uten spor.

Den høye luftfuktigheten bidro til at jeg fort var klissbløtt  fra innerst til ytterst. Etter ca. 7,5 kilometer skulle jeg over en topp. Fiskebein med pulk i 20-30 cm løssnø og bratt bakke er ganske tungt. Her var ikke kilometer-hastigheten høy. Da jeg var nesten oppe så jeg at nederlenderne fra hytta hadde tatt meg igjen og var nederst i bakken. Da de etter hvert nådde meg var jeg fornøyd, endelig noen til å tråkke spor og Frøya var fornøyd med en samlet flokk.
Da vi hadde gått vel 1,5 mil tok vi felles lunsjpause. Det var godt å få varm mat i magen, men ikke noe behagelig med en altfor lang pause i snøværet og de bløte klærne mine.

Det fortsatte å snø mer eller mindre hele dagen og på tross av tråkka spor så var det fortsatt tungt å dra pulken, som det ikke var brøytet vei for. Men det var bare å gå på for å rekke frem før mørket kom. De siste 8 km gikk jeg vekselsvis i front ettersom de fire andre tok fler pauser enn meg, men tok meg igjen på gåingen. Vel 4 km fra hytta kom tåka og det var kun mulig å se 2 staur frem. Men så godt det er å ha staur å følge under slike forhold. Jeg hadde nå hørt rykter om at Bjørn Erik var på vei for å møte meg og humøret steg til tross for at kroppen verket. Og der, rundt en sving der sto han og Njord! Gjensynsgleden var stor da et par ski ble til to og fire poter ble til åtte.

Og enda bredere ble smilet da han dro frem en cola fra innerlomma – gjett om den smakte!

Vi skravlet oss de siste kilometerne frem til hytta der det ventet et oppvarmet rom, rent sengetøy og dusj! Det ble ikke spart på det varme vannet denne kvelden. Første dusjen på 13 dager og så den dagen jeg trengte den aller mest. Etterpå ble det servert middag i matsalen, med både salat og kjøtt. Kvelden ble ikke lang og det var en trøtt kropp som til slutt la hodet på puta.

1. Sejt gået søster! Hvis du bare havde kunne fordele sneen mellem i går og din første dag ;)

1. Hihi Ja, det ville have været fint :-)

2. Det er en præstation second to none.
    Du er bare verdens sejeste Majken

3. tusind tak far- det nok arvet ;-)

4. ♥ du er bare blandt de bedste! Og blandt dem er du den allerbedste ♡ tillykke

1. Tusind tak søde mor, og det har jeg ihvertfald arvet ❤❤❤

5. Did you hear there's a 12 word sentence you can tell your crush... that will trigger intense emotions of love and instinctual attraction for you buried inside his heart?

That's because hidden in these 12 words is a "secret signal" that triggers a man's instinct to love, cherish and look after you with all his heart...

12 Words That Trigger A Man's Love Instinct

This instinct is so built-in to a man's mind that it will make him work harder than ever before to take care of you.

Matter of fact, fueling this mighty instinct is absolutely mandatory to getting the best ever relationship with your man that the moment you send your man one of these "Secret Signals"...

...You will soon notice him expose his soul and heart for you in a way he haven't experienced before and he will recognize you as the only woman in the galaxy who has ever truly interested him.

Populære innlegg fra denne bloggen